pondělí 26. září 2016

Síla hlubokého čupu

Víme toho hodně o lidském zdraví? Víme, jaké to své máme a jaké bychom ho chtěli mít. Tušíme, jaké by mělo být podle současných výsledků soupeřících světových vědeckých týmů publikujících ve všech médiích každoročně během okurkové sezóny.

Pro mnoho lidí tohle není nové, ale já například neměl donedávna ani tušení o hlubokém dřepu, který je tak důležitý a tělu tak nesmírně prospívá, jak se různě píše. Uvolněná páteř se dostane do příjemné flexe a může díky gravitaci dekompresovat, kyčle klesnou k zemi a uvolní se, kolena se dostanou do lehce nespolečenské, ale nanejvýš posilující polohy a opomíjeným kotníkům se konečně dostane dostatečného protažení. A když si někoho v tom dřepu představíte, můžete si procvičit i bránici zdravým záchvatem smíchu.

Když ve škole probíráme vynálezy, uvědomujeme si, jak to lidé dělali předtím. Jak nám asi bylo před vynálezem židle? Občas postojíme, ale pak si zase sedneme. Sedíme u všeho, poposedáváme a sedíme celý den, ale než jsme měli na čem sedět, seděli jsme ve dřepu. Dřep byl prý přirozená odpočinková i pracovní pozice a tak by to mělo být.

Dobře, že děláte různé věci, aby vám bylo líp a nic vás nebolelo. Ale možná vám také do sbírky chybí právě dřep. Dělejte ho často, budete chvíli skučet a pak si dlouho a kdykoliv lebedit. Až budete starší, oceníte to. Oceníte to už teď, pokud hned začnete. Díky dřepu budete mít možnost být pružní a reagovat na cokoliv, vstát kdykoliv si sednete, zvednout se kdykoliv upadnete a jít dál, mnohem dál.

Někdy jsou staré způsoby ty nejlepší. Jen mám strach, že když si znaven v nákupním centru čupnu, abych si vyhověl, někdo mi hodí drobné, nebo mě sebere policie, ale nejpravděpodobněji se mě budou ptát, co mi je a jestli jsem v pořádku.

Žádné komentáře:

Okomentovat